Κέφαλος γενάρχης Κεφαλλήνων παραμύθι.

Με αυτόν τον Κέφαλο προπάππο του Οδυσσέα υπάρχει νομίζω κάποιο πρόβλημα ύπαρξης.

Δεν παύει βέβαια να ασχολούμαστε με μυθολογία που

έτσι ή αλλιώς τίποτε δεν είναι σίγουρο, αλλά ας προσπαθήσουμε να βάλουμε μια λογική σειρά  στις μυθολογικές γενεαλογικές αναφορές.

Ας ξεκινήσουμε με την κατασκευή του Δούρειου ίππου γιατί έχει κάποιες ομοιότητες με την όλη υπόθεση:

Τον εφεύρε ο Οδυσσέας και τα σχέδια  κατασκευής ήταν του Επειού, έτσι γράφει ο Όμηρος.

Ο Επειός ήταν γιος του Πανοπέα από τη Φωκίδα (γιος του Φώκου γιου του Αιακού)  κι  Οδυσσέας γιος του Λαέρτη γιου του Αρκείσιου.

Άρα φυσιολογικά Λαέρτης και Πανοπέας ήταν κάπως κοντά ηλικιακά.

Το ίδιο συμπέρασμα βγαίνει και από το ότι ήταν μαζί  στο κυνήγι του Καλυδώνιου κάπρου παρέα με άλλους μυθικούς ήρωες όπως Θησέα, Πηλέα, Τελαμώνα.

Η κόρη του Πανοπέα  Αγλαΐα υπήρξε σύντροφος του Θησέα ο οποίος ήταν πάνω κάτω 15 χρόνια νεότερος από τον Ηρακλή που γεννήθηκε κατά την εκστρατεία  εναντίον των Ταφίων

Όμως ο Πανοπέας φέρεται να συμμετέχει και στην εκστρατεία εναντίον των Ταφίων – Τηλεβόων δηλαδή μαζί με τον μέχρι τώρα παππού του  Λαέρτη Κέφαλο.

Τοποθετώντας χρονικά αυτή τη συμμετοχή και άρα τον Πανοπέα 20 τουλάχιστον χρόνων την εποχή της εκστρατείας του Κέφαλου, θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον 40 χρόνια μεγαλύτερος από το Λαέρτη, πράγμα λίγο αδύνατον χα χα.

Μήπως λοιπόν αυτή η εκστρατεία έχει κάποια «Δούρεια» κενά?

Και ακόμα μήπως οι Τάφιοι – Τηλεβόες δεν κατείχαν τότε τα νησιά Κεφαλονιά – Ιθάκη?

Και ποιοί ήταν οι Τάφιοι? Μάλλον τότε κανείς δε γνώριζε ότι ήταν στην ουσία Λέλεγες (όπως και οι Τηλεβόες) και βρέθηκε η συνήθης λύση:

Εφευρέθη  ο Τάφιος σαν γενάρχης των Ταφίων, γιός του Ποσειδώνα και της Ιπποθόης,  εγκαταστάθηκε στο σημερινό  Μεγανήσι τότε Τάφο και όλα μέλι-γάλα, χα χα.  

Κάπως έτσι ψάχνανε οι αρχαίοι «ιστορικοί» και το γένος του Οδυσσέα.

Σκέφτονταν το λοιπόνε οι αρχαίοι «ιστορικοί»:

 Ο Όμηρος λέει για τον Αρκείσιο παππού του Οδυσσέα, αλλά από πού είχε «ξεφυτρώσει» ο μπαγάσας?

Πανεύκολο είπαν! Διο-γγενή  αποκαλεί συνέχεια τον Οδυσσέα ο ποιητής,  άρα καταγωγή  από τον Αρκείσιο γιό τση Ευρυοδείας και του Δία ! (Εγκυκλ. Λαρούς).

Παράδειγμα Οδύσσεια ω-542: 

«διογενὲς Λαερτιάδη, πολυμήχαν᾿ Ὀδυσσεῦ, ἴσχεο»…

“Γιε του Λαέρτη Διογέννητε, πολύτεχνε Οδυσσέα, κρατήσου”…

Μόνο που μετρήσανε χωρίς τον ξενοδόχο (τους Αθηναίους), που για να αποκτήσουν κάποτε ερείσματα επί της Κεφαλλονιάς (και Ιονίου γενικότερα),  πιάσανε το Αρκείσιος που σημαίνει Αρκουδιάρης, βάλανε και τον Κέφαλο τον Αθηναίο να παίζει με μια αρκουδίτσα και νάσου τα γεννητούρια του Αρκείσιου!

Αυτή ήτανε και η αιτία που χάσανε τον Πελοποννησιακό πόλεμο μια και εξοργίστηκε ο Δίας που του ξευτίλισαν το γιό του τον Αρκείσιο, χα χα.

Έγραψε το λοιπόνε ο Αριστοτέλης στην «Ιθακησίων πολιτεία»:

«Τον Κέφαλον οικούντα εν ταις απ’ αυτού κληθείσαις Κεφαληνίαις νήσοις, άπαιδα επί πολύ όντα, ερόμενον τον θεόν, κελευσθήναι ω αν εντύχη θήλει συγγενέσθαι, παραγενόμενον δε εις την πατρίδα και δη εντυχόντα άρκτω, κατά τον χρησμόν συγγενέσθαι, την δε εγκύμονα γενομένην μεταβαλείν εις γυναίκα και τεκείν παίδα, ον κληθήναι από της μητρός άρκτου Αρκείσιον».

Αυτός ο εξ άρκτου Κεφαλλήν Αρκείσιος ήταν ο γνωστός πάππος του Οδυσσέως! Στο κόλπο και ο Τέλης, χα χα.

Αποτέλεσμα αυτής της θεωρίας ήταν οι Κεφαλλονίτες της τότε εποχής να γίνουν Αθηναίοι πολίτες σύμφωνα με τα γραφόμενα του Παυσανία για τα δύο αδέλφια Δαίτο και Χαλκίνο απογόνους του Αθηναίου (λόγω και γυναίκας) Κέφαλου.

Λέει λοιπόνε:

… “Κατόπιν, στη δέκατη γενιά, ο Χαλκίνος και ο Δαίτος, απόγονοι του Κεφάλου, έπλευσαν στους Δελφούς και ζητούσαν από το θεό επάνοδο στην Αθήνα· εκείνος τους παρακινεί να θυσιάσουν πρώτα στον Απόλλωνα στο μέρος εκείνο της Αττικής, όπου θα δουν τριήρη να τρέχει πάνω στη στεριά. Όταν αυτοί έφτασαν στο Ποικίλο λεγόμενο όρος, παρουσιάστηκε ένα φίδι (προφανώς ήταν μεγάλου μεγέθους σκολόπενδρα – σαρανταποδαρούσα), να τρέχει βιαστικά προς τη φωλιά του. Αυτοί θυσίασαν στον Απόλλωνα σε αυτό το μέρος και κατόπιν ήρθαν στην Αθήνα και οι Αθηναίοι τους έκαμαν Αθηναίους πολίτες.”

(Παυσανίας Αττικά).

 

Και μετά από αυτά το ερώτημα είναι ποιό το γένος του Λαέρτη??

Την πόλη Λαέρτη ή Λαέρτης την ξέρετε?

Την αρχαία Οδησσό κατ΄ άλλους Οδυσσό την ξέρετε?

Η μία πόλη και η άλλη αποικία (σημερινή Βάρνα στη Μαύρη Θάλασσα) των αρχαίων Καρών ήταν.

Εκ των ονομάτων αυτών λοιπόν και όχι μόνο βέβαια,  η Κεφαλλονιά-Ιθάκη προφανώς ήταν Φοινικικός εμπορικός σταθμός κατακτηθείς από τους  Κάρες με μετέπειτα βασιλείς τον Λαέρτη και τον Οδυσσέα. (Οι Κάρες προελληνική φυλή νεότερη των Λελέγων τους οποίους κατέκτησαν και τους απορρόφησαν).

Και έτσι εξηγείται η ονομασία του όρους Αίνος (θεός Ανού των Φοινίκων) και της μετέπειτα εγκατάστασης επί του όρους του Αινήιου ή Αινήσιου Δία, μια και ο αντίστοιχος θεός των Καρών ήταν ο Δίας.

Φυσικά άξια προσοχής και η μεγάλη φιλία του Οδυσσέα με τον Μέντη γιό του βασιλιά των Ταφίων Αγχιάλου, (α – 180).

Πώς γίνεται ο Κέφαλος πάππος του Λαέρτη να έχει εκστρατεύσει κατά των Ταφίων και τα «σόγια» μετά να είναι φιλαράκια??

Άρα η εκστρατεία εναντίον των Ταφίων με συμμετοχή του Κέφαλου ήταν ή όχι παραμύθι για συμφέροντα των Αθηναίων??

Καταλαβαίνω ότι είναι περιληπτικότατο το άρθρο αλλά υπάρχουν πιστεύω λεπτομερέστερες επεξηγήσεις για κάθε τυχούσα απορία.

Κορονοϊού Μούσα ποιητήν ενέπνευσε!

 

(Κορονοϊός, απτό παράδειγμα των ανωτέρω αν και 3.000 χρόνια μετά.

Στο τέλος θα εξηγηθεί ως γιός του Δία μετά τση Σκύλας ή τση Χάρυβδης!

Πάμε στοίχημα?? Χα χα χα).

Σπύρος Ρόκκος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *